Promocja w Internecie – jakie są jej rodzaje?

Date:5:55 am Ages: Price: Type: Location:

Internet w dzisiejszych czasach jest bardzo powszechnie dostępny. Chyba każdy mieszkaniec naszego kraju posiada dostęp do bardzo dobrego łącza po tzw. „kablu”. Światłowody oplatają cały kraj, co umożliwia korzystanie z szybkiego łącza przewodowego. Coraz większą popularność zdobywa także Internet mobilny, a to dzięki coraz większej ilości telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów. Tak duża ilość ludzi korzystających z łącza nie mogła przejść niezauważona – podmioty już od lat proponują reklamę w Internecie, wykorzystują możliwości dwudziestego pierwszego stulecia.

Przyjrzyjmy się więc jakiego rodzaju formy reklamy w Internecie możemy wyróżnić. Zacząć musimy od tworzenia stron www. Tego typu strony to strony wizytówki firmy – zawierające takie elementy, jak mapa dojazdu, formularz kontaktu, dane adresowe, czy w odpowiedni sposób przedstawiają ofertę firmy – zakres świadczonych przez nią usług, to co ma w ofercie. Strony firmowe posiadają ponadto dział „O nas”, informujący klientów o historii firmy. Następne rodzaje stron internetowych to na przykład portale internetowe – tych nieustannie przybywa. Pierwszą formą reklamy w sieci są banery reklamowe. Banery tego typu widoczne są na witrynach www w różnych jej częściach – na górze, z boku, czy też na dole strony. W XXI wieku banery reklamowe to nie tylko statyczne obrazki, ale często interesujące materiały wideoprezentujące ofertę jakiejś firmy, coś reklamujące.

Inne formy reklamy w Internecie to reklama w Google. Tutaj możemy wyróżnić kampanie linków sponsorowanych – które widoczne są przykładowo w wyszukiwarce czy też pozycjonowanie stron www, które coraz częściej wybierane jest przez klientów. Google zna każdy – więc warto się tam zareklamować! Jakie są koszty takiej reklamy? To wszystko zależy od sposobów promocji, branży, a także konkurencyjności. Jeśli zamierzamy inwestować w pozycjonowanie stron www , wydaje się że najlepsza opcja to skorzystanie z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą i zrobią to najlepiej. Szczególnie, iż wyszukiwarki internetowe nieustannie się zmieniają. Musimy o tym pamiętać.

Reklama w Internecie to także portale społecznościowe. Tutaj wyróżnimy dwa najważniejsze portale: Facebook i YouTube. Konto na Facebook ma niemalże każdy, można tam się promować poprzez prowadzenie fanpage albo kupując reklamy. Promujemy firmy, marki, czy przykładowo organizowane cyklicznie czy regularnie wydarzenia. Dzięki wielu opcjom reklam możemy trafić z komunikatem do określonej grupy docelowej, to bardzo istotne. YouTube to natomiast filmy – możemy wykonać reklamę oraz opublikować ją potem w tym serwisie. Czy to skomplikowany proces? Odpowiedź jest twierdząca – dlatego warto zaufać profesjonalistom i stworzyć idealnie przygotowany materiał wideo. Na YouTube możemy prowadzić swoje kanały oraz na tym zarabiać – zobaczmy jak popularni są youtuberzy, jak na przykład znany w całym świecie SA Wardęga.

Widzimy zatem wyjątkowo wyraźnie, że możliwości na promocję w sieci jest wiele. Oprócz tych zaprezentowanych oraz opisanych wyżej wymienić możemy ponadto reklamę na Twitterze (serwis mikroblogowy), pisanie tekstów i postów sponsorowanych. Publikujemy je na cenionych portalach internetowych lub na konkretnych blogach, które pasują do nas tematycznie. Jeśli planujemy zainwestować w reklamę internetową, warto opracować właściwą strategię. Zastanówmy się jaki mamy budżet, na co możemy sobie pozwolić, na co nas stać, a na co nie. Jeżeli mamy kłopot udajmy się do agencji interaktywnych, które wiedzą jak promować się w sieci i skorzystajmy z ich usług. Czasami to zdecydowanie najlepszy wybór oraz idealna forma promocji, która pozwoli nam obciąć koszty i skupić się na prowadzeniu firmy – a więc na tym, na czym każdy przedsiębiorca z całą pewnością zna się najlepiej.